POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO PANPALECIAK.PL

§1

Administrator danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach sklepu internetowego marfel.pl jest Marfel Kamil Szabłowski NIP: 5691848993, z siedzibą w Markach, ul. Dmowskiego 34 ca lok. 1, 05-270 w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jako Administrator, podejmujemy wszelkie niezbędne działania w celu ochrony prywatności i danych osobowych naszych Klientów. Spełniamy wymagania wynikające z przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych.
  2. Adres e-mail administratora danych: kontakt@marfel.pl
  3. Właściciel sklepu internetowego marfel.pl, Marfel Kamil Szabłowski, jest administratorem danych osobowych, który odpowiada za prawidłowe i zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych Klientów. Wszelkie czynności przetwarzania danych osobowych, takie jak zbieranie, przechowywanie, wykorzystywanie, udostępnianie, czy usuwanie, są przeprowadzane zgodnie z przepisami RODO oraz z obowiązującymi przepisami krajowymi.
  4. Administrator w myśl art. 32 ust. 1 RODO przestrzega zasady ochrony danych osobowych oraz stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapobieżenia przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzoną działalnością.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne do realizacji celów związanych z korzystaniem ze sklepu internetowego www.marfel.pl. Brak podania danych osobowych uniemożliwia złożenie zamówienia oraz korzystanie z niektórych funkcjonalności sklepu.
  6. Administrator przetwarza dane osobowe przez czas niezbędny do realizacji celów. Mianowicie celów dla których zostały zebrane, zgodnie z przepisami prawa. Po zakończeniu umowy dane osobowe przechowuje przez czas określony w przepisach prawa lub do czasu wyrażenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.
  7. Administrator, zgodnie z art. 13 ust. 1 RODO, informuje, że za pośrednictwem Serwisu oraz innych form komunikacji zbiera i przetwarza dane osobowe Użytkowników, w tym m.in. imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, itp., które są przekazywane podczas procesów rejestracji w Serwisie.
  8. Administrator zobowiązuje się do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych Klienta oraz do zachowania należytego zabezpieczenia tych danych przed nieuprawnionym dostępem, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, zgodnie z wymaganiami RODO.

§2

Cel przetwarzania danych osobowych

Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

  1. Realizacji umowy z Klientem, dostarczenia zamówionych produktów lub świadczenia usług, udzielania odpowiedzi na zapytania Klientów, zapewnienia bezpieczeństwa transakcji oraz w celach wynikających z obowiązków prawnych. Każde przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z zasadami określonymi w RODO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  2. świadczenia usługi elektronicznej sklepu internetowego www.marfel.pl, realizowanej zgodnie z umową na podstawie 6 ust. 1 lit. b RODO,
  3. umożliwienia obsługi procesu reklamacyjnego związanego z zakupionymi towarami lub usługami przez Klientów sklepu internetowego marfel.pl, w oparciu o obowiązek wynikający z obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe przetwarzane są tylko w zakresie niezbędnym do realizacji celów, do których zostały zebrane, oraz zgodnie z zasadami określonymi w RODO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  4. umożliwienia obsługi rachunkowej sklepu internetowego marfel.pl, związanego z wystawianiem i przyjmowaniem dokumentów rozliczeniowych, na podstawie przepisów prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  5. udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane do administratora danych poprzez kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  6. przetwarzanie danych osobowych w celu przekazywania informacji technicznych. Czyli informacji dotyczących funkcjonowania sklepu internetowego i usług, z których korzysta klient Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  7. archiwizacji dla potrzeb ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub wykazania faktów, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  8. marketingowych jest dokonywane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub w oparciu o zgodę udzieloną przez klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  9. Przetwarzanie danych osobowych pozwala Administratorowi na świadczenie usług, w tym utrzymanie konta, realizację zamówień, kontakt związany z wykonaniem umowy oraz przesyłanie informacji marketingowych, w tym newslettera.

§3

Odbiorcy danych. Przekazywanie danych do podmiotów trzecich

  1. Administrator danych może przekazywać dane osobowe podmiotom, które z nim współpracują. Mianowicie jeśli jest to konieczne do wykonania umowy, którą zawarł z daną osobą.
  2. Odbiorcami danych osobowych mogą być także podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora (tzw. podmioty przetwarzające). Podmioty takie jak firmy informatyczne, księgowe czy firmy kurierskie.
  3. Administrator danych może być zobowiązany do udostępnienia danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Przykładowo do udostępnienia danych osobowych uprawnionym organom lub instytucjom państwowym, takim jak organy ścigania, urzędy skarbowe lub sądy. Jednakże, administrator danych może udostępnić dane osobowe. Dzieje się to tylko wtedy, gdy wymaga tego prawo i tylko w zakresie i celach określonych przez przepisy prawa.
  4. W związku z wykorzystywaniem przez administratora narzędzi do analizy i śledzenia ruchu na stronie internetowej, dane osobowe mogą być przekazywane do podmiotów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego takich jak Google LLC lub Meta Platforms Inc. W celu ochrony tych danych, administrator danych zgodził się na standardowe klauzule umowne zgodnie z art. 46 RODO. Regulują one przekazywanie danych osobowych poza EOG. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, można zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie : https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection_en.,

§4

Okres przechowywania danych osobowych

  1. Administrator danych przechowuje dane osobowe przez cały okres obowiązywania umowy z osobą, której dane dotyczą oraz po jej zakończeniu w celach związanych z ewentualnym dochodzeniem roszczeń związanych z umową i wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa. Okres ten jest jednak ograniczony czasem przedawnienia przewidzianym w Kodeksie cywilnym i nie może być dłuższy niż przepisy prawa pozwalają.
  2. Dane osobowe znajdujące się na dokumentach rozliczeniowych będą przechowywane przez Administratora danych. Oczywiście zgodnie z wymaganiami ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawą o rachunkowości.
  3. W celu przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Administrator danych przechowuje dane przez okres 10 lat, jednakże nie dłużej niż do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Po upływie tego okresu, dane będą usuwane lub anonimizowane, chyba że przepisy prawa wymagają dalszego przetwarzania danych.
  4. Zgodnie z RODO, Administrator danych przechowuje dane osobowe w celach innych niż te wskazane w ust. 1-3 przez okres jednego roku lub krócej, jeśli osoba, której dane dotyczą wycofa zgodę na przetwarzanie danych wcześniej niż po upływie roku. Administrator nie może kontynuować przetwarzania danych osobowych na innej podstawie niż zgoda osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe, które przetwarza administrator, będą przechowywane przez okres trwania umowy oraz przez czas wymagany przez przepisy prawa, z uwzględnieniem przedawnienia roszczeń oraz zobowiązań podatkowych. Dane osobowe, na przetwarzanie których wyrazili Państwo zgodę, będą przechowywane do czasu jej cofnięcia.

§5

Uprawnienia osoby, której dane dotyczą

  1. Każda osoba której dane są przetwarzane ma prawo do:
  2. Początek formularza
  • dostępu – każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane, ma prawo zapytać administratora danych, czy jej dane osobowe są przetwarzane. Jeśli dane te są przetwarzane, osoba ma prawo uzyskać dostęp do tych danych oraz otrzymać informacje na temat celów przetwarzania, kategorii danych osobowych, odbiorców lub kategorii odbiorców, którym dane mogą zostać ujawnione, okresu przechowywania danych lub kryteriów jego ustalania, a także prawo do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  • do otrzymania kopii danych – Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do otrzymania kopii swoich danych osobowych podlegających przetwarzaniu. Administrator danych ma obowiązek udostępnić pierwszą kopię bezpłatnie, ale za kolejne kopie może nałożyć opłatę, która wynika z kosztów administracyjnych. To prawo gwarantuje art. 15 ust. 3 RODO.
  • Sprostowania – Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądać sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe lub niekompletne. Administrator danych zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań w celu sprostowania błędów lub uzupełnienia brakujących informacji. Wykonuje to w ciągu miesiąca od otrzymania żądania osoby, chyba że jest to niemożliwe lub wymaga to nadmiernych wysiłków.
  • do usunięcia danych – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych przez administratora. Jeśli już nie ma podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane te nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zebrane.
  • Użytkownik ma prawo do wglądu, poprawiania i usuwania swoich danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w każdej chwili. Użytkownik ma również prawo do żądania niezwłocznego usunięcia swoich danych osobowych przez Administratora, zgodnie z zasadami określonymi w RODO
  • Żądania związane z przetwarzaniem danych osobowych mogą być zgłaszane mailowo na adres administratora danych.
  • Dane osobowe mogą być przekazywane operatorowi płatności i firmie kurierskiej w celu realizacji zamówienia.
  • Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (zgodnie z art. 18 RODO), gdy:
  1. kwestionuje ona prawidłowość swoich danych osobowych i żąda ograniczenia przetwarzania na czas, który pozwoli administratorowi na sprawdzenie ich prawidłowości,
  2. przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec ich usunięcia, żądając ograniczenia przetwarzania,
  3. administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  4. złożyła sprzeciw wobec przetwarzania, aż do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą,
  • do przenoszenia danych – Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do przenoszenia swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, które dostarczyła administratorowi. Osoba ta może także żądać przesłania tych danych innemu administratorowi. Oczywiście jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody osoby lub umowy z nią zawartej. Również jeśli dane przetwarzają się w sposób zautomatyzowany. Przeniesienie danych musi odbyć się bez przeszkód i bez naruszania praw innych osób.
  • do sprzeciwu – osoba, której dane osobowe są przetwarzane, posiada prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w prawnie uzasadnionych celach administratora. Jeżeli wynikają one z jej szczególnej sytuacji. W takim przypadku administrator dokonuje oceny, czy istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które przeważają nad interesami, prawami i wolnościami osoby, której dane dotyczą, lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeśli interesy osoby, której dane dotyczą, przeważają nad interesami administratora, to ten ostatni musi zaprzestać przetwarzania danych w tych celach. Sprzeciw ten dotyczy również profilowania.
  1. osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z administratorem i poinformować, z którego prawa chce skorzystać oraz w jakim zakresie. Administrator zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na żądanie osoby, której dane dotyczą. Bez zbędnej zwłoki i w każdym przypadku w ciągu miesiąca od otrzymania żądania. W przypadku skomplikowanych żądań lub w przypadku otrzymania wielu żądań, termin ten może być przedłużony o kolejny miesiąc. Osoba, której dane dotyczą, powinna zostać o tym poinformowana.
  2. osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. Wtedy gdy uważa, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO. Skargę można złożyć na piśmie lub elektronicznie za pomocą odpowiedniego formularza, który jest dostępny na stronie internetowej Urzędu. Organ nadzoru ma obowiązek zbadać skargę i podjąć odpowiednie działania. Przykładowo nałożyć sankcje na administratora danych w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
  3. Użytkownicy Serwisu mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy uważają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.

§6

Polityka Prywatności Profilowanie

  1. Profilowanie danych osobowych jest jednym z rodzajów przetwarzania danych. Polega na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych w celu oceny pewnych cech osoby, takich jak preferencje, zachowania, zdolności czy sytuacja ekonomiczna. Profilowanie może odbywać się w różnych celach, w tym również w celach marketingowych.
  2. zgodnie z art. 22 RODO osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia sprzeciwu wobec zautomatyzowanego przetwarzania jej danych osobowych, w tym profilowania. Ma prawo gdy przetwarzanie ma dla niej skutki prawne lub wpływa istotnie na jej sytuację życiową. W takiej sytuacji administrator musi podjąć działania. Celem rozpatrzenia sprzeciwu i weryfikacji. Mianowicie czy istnieją prawnie uzasadnione podstawy do dalszego przetwarzania danych osobowych pomimo sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

§7

Polityka Prywatności Google Analytics

  1. administrator używa Google Analytics, internetową usługę analityczną dostarczaną przez Google Inc. z siedzibą w USA,
  2. Google Analytics wykorzystuje pliki cookie, które pozwalają na śledzenie aktywności użytkowników na stronie internetowej. Informacje te są przekazywane i przechowywane na serwerach Google.  Na zlecenie administratora danych wykorzystują je do analizy korzystania ze strony. Również do przygotowywania raportów dotyczących aktywności na stronie i usług związanych z korzystaniem ze strony i Internetu. Wszelkie przetwarzanie danych przez Google Analytics powinno odbywać się zgodnie z wymaganiami RODO. Oczywiście z wykorzystaniem odpowiednich mechanizmów ochrony prywatności, takich jak np. umowa powierzenia przetwarzania danych,
  3. dane nie będą wykorzystywane do celów identyfikacji jakiejkolwiek osoby fizycznej,
  4. ustawienia przeglądarki umożliwiają użytkownikowi blokowanie plików cookie lub wymaganie zgody na ich zapisywanie. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku niektóre funkcje strony mogą być ograniczone lub niemożliwe do użytkowania. Co do narzędzia umożliwiającego wyłączenie Google Analytics, to jest to wtyczka do przeglądarki. Umożliwia użytkownikowi wyłączenie gromadzenia danych przez ten serwis. Po zainstalowaniu wtyczki, informacje o wizytach na stronie nie będą przekazywane do Google Analytics,

§8

Polityka prywatności Piksel Facebook

  1. Administrator korzysta z narzędzia analitycznego Piksel Facebook w celu mierzenia skuteczności reklam poprzez analizę działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie,
  2. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, korzystanie z narzędzia Piksel Facebook stanowi uzasadniony interes Administratora. Jednocześnie, Administrator zobowiązuje się do zapewnienia, że przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych. Jak również nie narusza praw i wolności osób, których dane dotyczą,
  3. Użytkownik ma możliwość wyłączenia wykorzystywania plików cookies przez firmę Facebook. Minowicie w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej lub w ustawieniach swojego konta w serwisie Facebook. Jednocześnie, należy pamiętać, że wyłączenie plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność strony internetowej. Jak również spowodować, że niektóre jej elementy nie będą działać poprawnie.

Szukaj produktu

Back to Top
Produkt został dodany do koszyka